Hotaru No Haka – Ateş Böceklerinin Mezarı İzle
Grave of the Fireflies filmi İkinci Dünya Savaşı Japonyasında yaşayan iki genç kardeş olan Seita ve Satsuko'nun hikayesini ele alıyor. Bir Amerikan bombası iki çocuğu ebeveynlerinden ayırdığında, iki kardeş hayatta kalmak için savaşmaya çalışacaktır...
Öne Çıkan Oyuncular
Yorumlar 19
iki kız kardeş abisi olarak içim buruk bir şekilde izledim. ailesini kaybeden kardeşlerin öyküsünü anlatıyor. yine olan bunlar gibi yetim kalmışlara oluyor. insanlar bu kişilere karşı adeta körler. açlıktan tarladan çaldıkları yiyecekleri gören çiftçi çocuğu bulup tekme tokat polise verdiğinde o küçük kızın ağlayışları. sonra sarılıp "çok sıcak" demesi. abinin güçlü durma çabaları. gittikleri akraba evinde ikinci sınıf vatandaş muamelesi görmeleri. o ağzını siktiğiminin ev sahibesinin gizlice kıza annesinin öldüğünü söylemesi. yemekte ayrım yapmaları, adeta başka akrabaların da var diyerek onları kovmaları. savaş bittiğinde de o küçük kızın öldüğü yerin karşısındaki villalarına gelen zengin japon piçleri. ay uzun zaman sonra ilk defa gramofon dinleyebileceğiz tripleri. tatlı kızın abisine teşekkür edip ölmesi. ulan savaş sen ne kötü bir şeysin.
kalbim aciyo, aglayarak yaziyorum
altta yorum yapan eleman güzel yazmışın da keşke spoiler diye işaretleseydin, senin yüzünden her boku öğrendik
o kadar üzücü ki savaşın tüm şiddetini ortaya koymuş şu an ağlıyorum bir insanın tüm ailesini kaybetmek gibi acı bir şey yok ve abisinin benim yaşlarımda olması benim kalbimi çok acıtıyor :(
Savaşların en mağdurları çocuklardır. Neyse ki filmde de işlemiş, ölüm son değil tekrar yaşam diye bir şey var ve buna inanan insanı biraz ferahlatıyor.
Hayatımda gördüğüm en acıklı film. bu filmi izlerken ağlamayan insan soğuk kalplidir bence...
8 ekim 4:50'de yurtta agalarla izlerken gevşek gevşek espri yapıyorduk ki... gözyaşlarımız sel oldu.hepimiz sümüklü bir durumda bu yorumu yazıyorum anısı olsun.
Hiçbir filmde bu kadar hüzünlenip ağlamamıştım. Muhteşem bir dram.. 10/10
diyecek söz bulamıyorum en cok agladigim film diyebilirim yeri hep ayri olacak
Ne diyeceğimi bilemiyorum her şeyi o kadar güzel anlatmışlar ki ağlayarak yazıyorum şu an
başka bildiğiniz kısa animeler var mı acabaaa?
hüngür hüngür ağladım dünya iğrenç bir yer doğmasaydım dedirtiyor
Bu hayatım kalbime dokunabilen tek filmdi diyebilirim
merhabalar yorumlara ve barış özcana aldanıp izlemeye karar verdim 1 saat içinde 5 kez uyuya kalmışım odaya gelen babannem uyandırdı sağolsun bana hitap etmedi
çok sıkıcıydı ama savaşın zalimliğini ve insanların acımasızlığını güzel anlatmış yinede bana biraz boş geldi
ahh ağlıyorum ben de insanlar çok zalim , sevgi varken ...
Aklıma İran İsrail savaşı geldi hatta Suriye savaşı. Hatay depremi benzer şeyler yaşadım. Artık acıya bağışıklık mı kazandım bilmiyorum durgunlaştım bazı yerlerde. Savaşanlar masum halkı vurma hakkına sahip değildir.
ya ben de bu filmi çok sevdim ama spoiler yediğim için ağlayamadım :( ama ağlamayanlar için müthiş bir anime tavsiyem var. Tokyo magnitude 8.0 diye 11 bölümlük bir dizi var. onda da spoiler yedim yanlışlıkla ama çok fena ağladım. annemler evde yokken bağıra bağıra (anıra anıra) ağladım.gerçekten müthiş bir anime. spoiler vermeyeceğim. kesinlikle onu izleyinnnn müthiş bir anime. ama bu anime de güzel tavsiye ederim bunu da :)
Şuan savaşı yaşayan insanların varlığı insanı daha da düşündürüyor 😢😭